با نزدیک شدن به زمان عرضهی حالت بتلرویال رایگان Battlefield: RedSec، استودیوی سازنده توضیحاتی دربارهی نگرانی بازیکنان در مورد قدرت وسایل نقلیه ارائه کرده است. «دیوید سرلند» تهیهکنندهی ارشد بازی، در پیامی در شبکههای اجتماعی اعلام کرد که تیم توسعه راهکارهایی برای حفظ تعادل میان مبارزات پیادهنظام و نبردهای زرهی در نظر گرفته است.
یکی از کاربران در واکنش به قدرت بالای تانکها و بالگردها پرسیده بود آیا ممکن است این مسئله تجربهی بتلرویال را خراب کند، بهویژه زمانی که بازیکن به سلاحی ضدزره مانند RPG دسترسی ندارد؟ سرلند پاسخ داده: «روشهای دیگری برای مقابله وجود دارد، که بهزودی در بازی مشاهده خواهید کرد.»
گرچه او جزئیات بیشتری فاش نکرد، اما به نظر میرسد تیم توسعه نسبت به نسخهی چندنفرهی Battlefield 6 تغییرات چشمگیری در قدرت وسایل نقلیه اعمال کرده است.
تعادل میان قدرت و نقش وسایل نقلیه
پیشتر در گزارش برنامههای فصل اول Battlefield 6 اشاره شده بود که نتایج آزمایشهای انجامشده در بخش Battlefield Labs باعث ایجاد تغییراتی در عملکرد بالگردها و خودروهای زرهی شده است. این تغییرات با هدف ایجاد توازن در گیمپلی انجام شده تا وسایل نقلیه همچنان نقش مهمی در میدان نبرد داشته باشند، اما پیروزی صرفاً به استفاده از آنها وابسته نباشد.
به گفتهی تیم سازنده، تنظیمات جدید در سیستمهای دفاعی و نحوهی مصرف مهمات باعث شده تا وسایل نقلیه بخشی از هویت اصلی مجموعهی بتلفیلد باقی بمانند، اما دیگر برگ برندهی قطعی در مراحل پایانی نباشند.
معرفی حالت RedSec بازی Battlefield 6
سرانجام شرکت EA بهطور رسمی نام حالت بتلرویال جدید را Battlefield: RedSec (مخفف Redacted Sector) اعلام کرده است. این حالت همزمان با شروع فصل نخست بازی در دسترس بازیکنان قرار میگیرد. در RedSec، بازیکنان در قالب ۲۵ تیم چهارنفره در نقشهای ویژه به رقابت میپردازند؛ نقشهای که از ابتدا برای این حالت طراحی شده و تمرکز زیادی بر استفادهی تاکتیکی از وسایل نقلیه دارد.
برخلاف بسیاری از بازیهای مشابه مانند PUBG که خودروها تنها وسیلهی جابهجایی هستند، در RedSec وسایل نقلیه نقش فعالی در مبارزه دارند و بهعنوان بخشی از استراتژی تیمی در میدان نبرد بهکار گرفته میشوند.
از آنجا که RedSec در واقع ادامهی معنوی حالت Firestorm از Battlefield 5 محسوب میشود، احتمال دارد حلقهی مرگبار بستهشوندهی آن نسخه نیز بازگردد. این حلقه در Firestorm بهجای آسیب تدریجی، بازیکنان خارج از محدوده را فوراً از بین میبرد و بازگشت به میدان نبرد را ناممکن میکرد.