سونی اعلام کرده است که سیاست خود مبنی بر عدم عرضه بازیهای فرستپارتی در سرویس پلی استیشن پلاس در روز انتشار همچنان ادامه خواهد داشت. نیک مگوایر، معاون ارشد بخش خدمات جهانی پلی استیشن، در گفتوگویی با وبسایت گیم فایل در پاسخ به این سوال که آیا سونی قصد دارد سیاست خود را به الگویی مشابه ایکس باکس گیم پس تغییر دهد، تأکید کرد که برنامهای برای این تغییر وجود ندارد.
بر خلاف سونی، مایکروسافت بازیهای فرستپارتی خود را از همان روز نخست عرضه در سرویس گیم پس قرار میدهد. مگوایر در توضیح سیاست سونی گفت: «ما در تمام بخشها استراتژی مشخصی داریم و قصد نداریم بازیها را از روز عرضه در سرویس قرار دهیم. استراتژی ما این است که سالانه حدود چهار یا پنج بازی مستقل را از روز عرضه وارد سرویس کنیم و بازیهای فرستپارتی را با فاصلهای حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه یا بیشتر به پلی استیشن پلاس اضافه میکنیم. این توازن برای ما در سطح پلتفرم بسیار خوب عمل کرده است.»
در گذشته، بازیهایی مانند Resogun در زمان عرضه پلی استیشن ۴ و Destruction All-Stars برای پلی استیشن ۵، به صورت روز عرضه در پلی استیشن پلاس قرار گرفتند، اما سونی رویکرد خود را تغییر داده و دیگر بازیهای فرستپارتی را بهصورت روز عرضه وارد سرویس نمیکند. به جای آن، برخی بازیهای مستقل و تردپارتی مانند Stray، Dave the Diver، Animal Well، Tales of Kenzera: ZAU و The Plucky Squire از روز نخست عرضه در پلی استیشن پلاس قرار گرفتهاند.
مگوایر همچنین به کاتالوگ کلاسیک پلی استیشن پلاس اشاره کرد که از طریق اشتراک سطح پریمیوم در دسترس است و اعلام کرد که سونی در تلاش است تا هر ماه حداقل یک بازی کلاسیک را به کاتالوگ اضافه کند. در پاسخ به پرسشهایی درباره حذف برخی بازیهای فرستپارتی قدیمی مانند Resistance و Infamous Second Son از کاتالوگ، مگوایر توضیح داد که هدف آنها ایجاد توازن در فهرست بازیها است و گاهی برای ارائه پیشنهادات تازه به بازیکنان، مجبور به حذف برخی بازیها میشوند.
سونی در تلاش است تا تجربهای متنوع و تازه برای کاربران پلی استیشن پلاس ایجاد کند و بر آن است تا بازیکنان بتوانند همیشه بازیهای جدیدی را کشف کنند.