بازی Marvel Rivals با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 بر روی PS5 Pro اجرا میشود
بازی مورد انتظار Marvel Rivals که بزودی منتشر شده، با بهرهگیری از فناوری PSSR کنسول PS5 Proبا رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 اجرا میشود.
فناوری PSSR یکی از قابلیتهای قابلتوجه کنسول نوپای PS5 Pro محسوب می شود. PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) از هوش مصنوعی قدرت میگیرد و قادر است با افزایش مقیاس تصویر (Upscaling) تجربه روانتری را برای بازیکنان به ارمغان بیاید. بازی Marvel Rivals که توسط استودیو NetEase Gamesتوسعه یافت و منتشر گردید، به خوبی از این ویژگی بهرهگیری میکند.
در نسخه Closed Beta، بازی Marvel Rivals نمایش چشمگیری را از خود ارائه داد که در محیطهای بازی بسیار تخریبپذیر آن، دهها قهرمان مارول در میدان نبرد بسیار روان و بدون کاهش نرخ فریم حرکت میکردند.
عملکرد (Performance) بازی
در یک پست جدید در بلاگ پلیاستیشن، آقای استیون وو تهیهکننده بازی، اعلام کرد که بازی روی PS5 استاندارد با هدف نرخ 60 فریم در ثانیه با رزولوشن 1440p اجرا میشود. روی PS5 Pro نیز این نرخ فریم حفظ میشود، اما رزولوشن به مراتب بالاتر بوده و به 4K نزدیک میباشد.
بنابراینMarvel Rivals بر روی PS5 و PS5 Pro دو حالت پرفورمنس را داراست:
یکی حالت استاندارد است که بازی را با فریمریت 60 و رزولوشن 1440p بر روی PS5 و بر روی PS5 Pro با 60 فریم و رزولوشن 4K اجرا میکند.
دیگری حالت نرخ فریم بالا است که میتواند بازی را با 120 فریم بر روی هر دو کنسول اجرا کند. این حالت با فراهم مزیت رقابتی در بازی، Input Lag را هم کاهش میدهد که این خاصیت در بازیهای چندنفره بسیار اهمیت دارد.
ارتقاهای PS5 Pro
نسخه PS5 Proبازی از قابلیتهای پیشرفتهای مانند Lumen’s real-time global illumination در انجین Unreal Engine 5 استفاده میکنند که نورپردازی محیط را به صورت واقعگرایانه به نمایش میگذارد. همچنین کاربران این کنسول از ویژگی رهگیری پرتو (Ray-Tracing) بهرهمند خواهند بود، بدون آنکه از کیفیت عملکرد بازی کاسته شود.
یکی دیگر از ویژگیهای برجسته این بازی فناوری Chaos Destruction است که در نسخه Closed Beta نظر بسیاری را جلب کرد. این ویژگی به بازیکنان اجازه میدهد محیطهای زیبای بازی را در نبردهای خود تخریب کنند.
Marvel Rivals هم اکنون برای پلتفرم های PC، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن 5 در دسترس میباشد.