آمار فروش پلی استیشن 5 تا سال 2024 اعلام شد

برای کسی پنهان نیست که پلی استیشن 5 یکی از پرفروش ترین و موفق ترین کنسول های تاریخ فعالیت سونی بوده است. با اینکه در نگاه کاربر فروش پلی استیشن 5 سرسام آور به نظر میرسد، اما واقعیت ماجرا ممکن است با اهداف سازندگان آن برابری نکند.

سونی انتظار داشت که فروش کنسول پلی استیشن 5 در سال مالی جاری، که در ماه مارس 2024 به پایان میرسد، به رقم بالای 25 میلیون دستگاه برسد. اما اکنون سونی پیش بینی خود را به 21 میلیون دستگاه کاهش داده است، زیرا فروش PS5 در سه ماهه مهم تعطیلات 2023، کمتر از حد انتظار بوده است. تبلیغات تهاجمی سونی، به اندازه کافی اثر گذار نبوده است.

سونی در سه ماهه نهایی سال 2023 تا روز 31 دسامبر، موفق به فروش 8.2 میلیون پلی استیشن 5 شده است. فروش این کنسول در سه ماهه نهایی سال 2022، به 7.1 میلیون دستگاه رسید ولی به نظر میرسد این افزایش فروش برای اهداف بلند مرتبه سونی کافی نباشد.

آمار فروش پلی استیشن 5 تا سال 2024 اعلام شد

دلیل این ماجرا چیست؟

پلی استیشن 5 کنسول موفقی به نظر میرسد. طرفداران آن همچنان بر پای آن نشسته اند، پس دلیل نرسیدن سونی به هدف گران قیمت خود چیست؟

شاید بتوان یکی از دلایل عدم فروش سریع کنسول پلی استیشن 5، را عدم وجود دلیلی برای خرید آن دانست. این روز ها دیگر به ندرت عنوان “انحصاری برای پلی استیشن 5” را می شنویم. حتی اگر بازی ها برای ایکس باکس عرضه نشوند، می توان انتظار دیدن عنوان های خاص پلی استیشن را بر روی کامپیوتر یا حتی نینتندو سوییچ نیز داشت. این موضوع باعث می شود تا گیمر های پلتفرم های دیگر، کمتر نیاز به خرید پلی استیشن 5 را احساس کنند.

جالب توجه است که ایکس باکس نیز در این ماجرا تهاجمی تر از پلی استیشن 5 عمل کرده و تقریبا تمامی عنوان های این بازی برای ویندوز نیز عرضه می شوند. به خصوص با برنامه های مایکروسافت برای تلفیق بیش از پیش سرویس های ایکس باکس و ویندوز.

حال باید دید که آیا سونی متوجه این موضوع شده است و در آینده شامل کاهش عرضه بازی های انحصاری پلی استیشن، برای پلتفرم های دیگر خواهیم بود یا خیر. این خبر بدی برای گیمر های مولتی پلتفرمی خواهد بود.